Gadget Shop

Kütyük Kínából

Egyszerű, mégis szeretem - H8 okoskarkötő teszt

2017. október 15. 22:10 - annyi amennyi

Meglehetősen sok okoskarkötőt ajánlottam már figyelmetekbe. Volt közöttük olyan, ami nem került többe 3000 forintnál, olyan is, amiért a sokszorosát kérték. A H8 a maga 4100 forintos árával az olcsóbb megoldások közé tartozik. Bár a H8 egyszerű szerkezet, a kérdésre, hogy megéri-e ilyet vásárolni nem lesz egyszerű válaszolni, de azért próbát teszek rá.

h8 okoskarkoto

 

Csomagolás és külső

A karkötő egy 5,5 x 12,5 x 3 centiméteres sárgásbarna karton dobozban érkezett. A doboz tetején egy Smart Technology felirat fogad minket, ami alatt egy utólag felragasztott vonalkódos címkén a cikkszámot találjuk. Hiába forgatjuk a dobozt, a benne lapuló eszközről egyetlen információt sem találunk, még a nevét sem.

h8 okoskarkoto doboz

A dobozt felnyitva és egy vékony, a doboz színével megegyező lapot felhajtva megtaláljuk a karkötőt egy antisztatikus zacsiban. Egy másik apró fakkban találunk egy töltőt, ezen kívül pedig egy rövid leírást a működésről. Slussz, ennyi a tartozékok listája, de mit is várhatunk 4600 forintért?

A H8 karkötőt a zacskóból kiemelve láthatjuk, hogy bár a GearBesten stilizált, számítógéppel készült képeket látunk, azok nem csaltak. A karkötő jól néz ki. A szíj gumiból készült, elég puha, kicsit nyúlik is. A kapocs fémből van, meglehetősen egyszerű, de remekül működik. Ha összepattintom nem érzem úgy, hogy le akarna esni a csuklómról. Ezt leteszteltem az autópályán is, elfelejtettem, hogy rajtam van, és kilógattam a kezem. Jelentem még meg van a kicsike!

h8 okoskarkoto 1

A felső részen a fekete fényes műanyag kemény, de a lassan kéthetes használat közben nem sikerült megkarcolnom, pedig volt olyan munkám, ami után félve nézegettem milyen sérülés érte. Jelentem semmilyen. A fényes részen egyetlen gombot találunk, ezzel lépkedhetünk a menüben, illetve barangolhatunk az almenük hosszúnak nem mondható során.

Amiről még nem beszéltünk a H8 okoskarkötő töltési megoldása. Az óra alján, kicsit süllyesztve három réz érintkezőt találunk. Ezek elég mélyen vannak, hogy ne érjenek a bőrünkhöz, így fémérzékeny hölgyek és urak is nyugodtan viselhetik. A töltő egy csipeszes megoldás, amin három rugós, benyomható tüske található. Ezek érintkeznek a karkötőre történő felcsíptetés után a három réz érintkezővel. A töltő madzagjának másik fele egy USB csatlakozó, 220-as adaptert nem kapunk, így számomra a legegyszerűbb megoldás a számítógép USB portjáról való töltés volt.

h8 okoskarkoto tolto

A H8 okoskarkötő külső képességeihez sorolom a hardvert is. A karkötő OLED kijelzőt kapott, aminek felbontásáról nincs információnk, de talán jobb is ez így. A kivitel unisex, bár én egy cseppet vékonynak éreztem, de annyira azért nem, hogy cikinek érezzem, hogy ezzel a cuccal a csuklómon flangáljak.

h8 okoskarkoto toltes

Az akkumulátor 60 mAh-ás, ami a gyártó szerint 8-10 nap készenléti állapotot tesz lehetővé. Ez az adat nagyon szép, ám úgy értendő, hogy tényleg nem használod a karkötőt és nincs Bluetooth kapcsolat sem a telefonoddal. Rendes napi használat mellett én nagyjából két és fél napos működést mondanék valósnak.

Bár a megadott adatok alapján a karkötő elérhető fehér színben is, én még csak feketében láttam a rendelhető termékek között. Mondjuk fehérben nem is tetszik annyira a képek alapján. Lehet, hogy mindenkinek a fekete kellett.

h8 okoskarkoto 4

A karkötő méretei 22 x 1,5 x x1 centiméter. A 22 centi természetesen a szíj hossza akar lenni. Ennek segítségével 14- és 21 centiméter közötti kerületű csuklókon hordható.

Az oldal végére még egy fontos információ, a H8 okoskarkötő vízálló tokozást kapott. Zuhanyotam és kezet mostam benne, nem ázott be. Azért búvárkodni ne ebben menjetek!

Ennyit a külsőről, lássuk a működést!

Használat

Ez az okoskarkötő az egyszerűbb darabok közé tartozik, ennek ellenére van néhány hasznos tulajdonsága, és ami talán még fontosabb, egyetlen olyan képessége sincs, ami bosszantó lenne.

A telefonunkkal Bluetooth kapcsolaton kommunikál. Jó tudni, hogy amíg nem tudjuk csatlakoztatni egy telefonhoz, addig használni sem tudjuk, mert például az időt a telefon órájával szinkronizálva lehet beállítani. Mielőtt megpróbáljuk kapcsolatra bírni le kell tölteni a hozzá tartozó szoftvert a megfelelő webáruházból. A Windows mobillal rendelkezőket el kell keserítsem, jelenleg nincs ilyen platformon futó szoftver a karkötőhöz, és azt hiszem nem fogok túl pesszimistának tűnni, ha azt merem mondani, hogy nem is lesz ilyen a későbbiekben sem.

 

 

h8 okoskarkoto belso

A karkötő működéséhez ezután nem szükséges a telefonnal történő élő kapcsolat, ám így elvesztünk a képességekből néhányat. Ilyen például a beérkező SMS-re vagy hívásra történő finoman rezgő figyelmeztetés. Pont annyira rezeg a kicsike, hogy még motorozás közben is érzem, ha cseng a telefonom.

Bár egész cikk alatt azt sulykolom, hogy a karkötő nem tud túl sokat, mégis, a képességek listája elég hosszúnak tűnik.

 h8 okoskarkoto screenshot h8 okoskarkoto screenshot 5 

Az alap természetesen, hogy mutatja az időt és dátumot. Számolja a lépésinket, ami persze nem teljesen igaz, azt feltételezi, hogy járás közben lengetjük a karunkat. Ez amúgy lényegében az összes lépésszámlálós eszközre igaz. A megtett lépésekből számol valami féle kalóriaégetést is. Én a fogyókúrámat biztos nem a H8-ra bíznám, de azért hosszú távon a monitorozó funkciónak hála annyit láthatunk, hogy mikor voltunk kicsit élénkebbek és mikor lustultunk el nagyon.

 h8 okoskarkoto screenshot 3  h8 okoskarkoto screenshot 4

Ha már monitorozásnál tartunk, a telefonos applikáció segítségével valami módon az alvásunk is monitorozhatóvá válik. Láthatjuk például mennyi időt töltünk mélyálomban. Gyanús, hogy ez is a karunk mozgásával van összefüggésben, mert olyan szenzort, ami mondjuk a lélegzésünket figyeli nem találtam a karkötőn. Még az lehet, hogy ezt a funkciót a telefonos app szolgáltatja úgy, hogy a párnánk mellé tett telefon figyeli a szuszogásunk.

 h8 okoskarkoto screenshot 1 h8 okoskarkoto screenshot 2 

 

Lehet vele a telefonunk kameráját távirányítani. Ez hasznos funkció, hiszen nem kell időzítővel bajlódnunk, ha nem kartávolságból, hanem mondjuk néhány méterről szeretnénk magunkat fotózni. Ehhez is kell a "gyári" app, ezen belül találjuk a távirányítható fényképezőgép alkalmazást. Ezen az oldalon az utolsó képen látható ez a program.

Lehet vezérelni a telefonon a zene lejátszó programot. Ez is tetszett, bár én nem szoktam telefonról zenét hallgatni, azt azért el tudom képzelni, hogy annak, aki mondjuk futás közben szeretné megállítani a mjuzikot, vagy a következő számra lépni, sokkal egyszerűbb a csuklóján nyomogatni egy gombot, mint elővenni a telefont.

h8 okoskarkoto screenshot 6

Utoljára pedig itt van a rezgő figyelmeztetés. Sajnos csak SMS érkezésekor és bejövő híváskor rezeg. Ahogy tapasztaltam egyetlen üzenetküldő szolgáltatást sem kezel. A bejövő SMS vagy hívás esetén nem a hívó nevét írja ki, csak a számot, amiről hívnak, és azt is annyira apró számokkal, hogy még szemüveggel is nehezen tudtam elolvasni. A rezgés nem csak az üzenetekre és a hívásokra figyelmeztethet, hanem arra is, hogy ideje felkelni. a telefon appjában beállíthatjuk az ébredés idejét, és a karkötő finom rezgéssel tudatja velünk, ha itt az idő. Mondjuk első reggel ettől a finom rezgéstől is majdnem frászt kaptam, szokni kell a dolgot. Nálam szerencsére nem lett baj.

h8 okoskarkoto screenshot remote photo

Ahogy feljebb már említettem a H8 mellé letölthetünk appot is. Ezt Android és iOS rendszerű telefonokhoz találjuk meg. Androidból minimum 4.3-as, míg iOS-ból minimum hetes verzió kell neki.

A program tetszetős, a zöld szín kicsit erősíti bennünk az érzést, hogy ezt a karkötőt hordva egészségesebbek leszünk – ez amúgy nyilván nem igaz, ahhoz mozogni is kéne néha. A szoftver beállítása egyszerű, a két főbb felületen láthatjuk az elmentett adatokat a megtett lépésekről, az elégetett kalóriákról, illetve arról, hogy milyen minőségű az alvásunk. Ha igaz, amit a kütyü rögzített, akkor az enyém finoman szólva is vacak. Majd megpróbálok mélyebben aludni, talán egy sör lefekvés előtt segíteni fog.

Értékelés

Ahogy a cikk elején írtam nem lesz könnyű értékelést írni. Azért nem lesz könnyű, mert ez az okoskarkötő a képességeit tekintve egy vicc, én mégis megszerettem. szeretem, hogy jól olvasható a világító számlap, és szemüveg nélkül is látom mennyi az idő. Nem fogjátok elhinni, de legalább 20 éve nem hordok órát. Már akkor kezdetleges, 320 x 240 pixeles PDA-val (most már ezeket hívjuk okostelefonnak) rohangáltam, amikor mások buta Nokia telefonokkal villogtak. Egyszerűbbnek éreztem a PDA-n megnézni az időt. Igaz, azok egy kicsit kisebbek voltak, mint azok a telefonok, amiket ma Mininek neveznek, mint például az Elephone P8 Mini a maga 5 colos kijelzőjével.

h8 okoskarkoto 3

Na, kicsit elkanyarodtam a cikk témájától. Szóval rá kellett jönnöm, hogy szeretem a csuklómon megnézni az időt, főleg, hogy egy kicsi, könnyű és kényelmes szerkezeten tehetem. Imádom, egyszerűen imádom, hogy finoman rezeg, ha hívásom jön. Hajlamos vagyok a kocsiban nem meghallani, ha csörög a telefonom, a motorozás közbeni esetekről pedig már nem is akarok szólni. Ez nekem egy akkora ajándék, hogy ha semmi mást nem tudna a H8, akkor is kellene.

h8 okoskarkoto 2

Ahogy feljebb írtam, az egyéb képességek megmosolyogtatók. Nem mondom, hogy teljesen haszontalan a monitorozó funkció, mert ahogy jeleztem arra mindenképp megfelel, hogy lássuk melyik nap melyik szakában voltunk aktívabbak és amikor aktívak voltunk mennyire voltunk azok. Engem például meglepett, hogy napi szinten 5000-6000 lépést számlált. Ez ahogy írtam igazából a karlendítések száma, de ha feltételezzük, hogy járás közben túlnyomó részben lengetünk és csak kevésszer nem, illetve, hogy más tevékenységek közben meg inkább a nem lengetünk a jellemző, akkor gyanús, hogy a mért eredmény elég közel állhat a valósághoz.

h8 okoskarkoto toltes 2

A lényeg tehát, hogy megszerettem ezt a karkötőt. Nevetséges a pénz, amit kérnek érte, és azt gondolom, hogy az árát többszörösen is megéri.

Ha szeretnél magadnak, párodnak vagy gyermekednek egy H8 karkötőt, akkor itt megveheted: H8 okoskarkötő

Ha szeretnél jobban körülnézni az elérhető több száz okoskarkötő között, akkor ide kattints: Több száz okosóra és okoskarkötő

Szólj hozzá!
Címkék: cikk Okosóra

A bejegyzés trackback címe:

https://gadgetshop.blog.hu/api/trackback/id/tr7112990050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása