Gadget Shop

Kütyük Kínából

OUKITEL K3 teszt - ahogy a vásárló látja

2018. február 01. 19:54 - annyi amennyi

Lássuk miért vesz manapság valaki kínai telefont! Olvasói teszt következik.

OUKITEL K3 01 3 1

Szeretném nektek bemutatni új készülékem.


Hogy jutottam idáig, hogy OUKITEL telefont vettem? Évek óta kínai telefont veszek, mert ár/teljesítmény rátát nézek, és kicsit meguntam a szolgáltatók lehúzását, és sajnálom a prémium készülékekre kiadni azt a sok sok pénzt. Az előző készülékeim is kínaiak voltak, eddig a DOOGEE-t vettem, mert olcsón kaptam elég jó minőséget, jelenleg a gyerek használja az 5. évét taposó telefonom, amihez csupán akkumulátort kellett azóta venni...

A legutóbbi készülékem egy Valencia2 volt, jó anyagminőség gorilla glass, elég erős hardverrel, szerettem, gyors volt, és 3000mah-s aksival elég volt 2 naponta tölteni. Gorilla glass ide oda vigyáztam rá, de elég volt egyszer a zsebem mellé tenni úgy hogy az oldalára esett, hiába a flippes tok, szerencsétlenül esett. Mondanom se kell, a kijelző berepedt, használható maradt még, de nem kicsit zavart. Itt jegyezném meg, hogy munkám során nagyon sok telefonnal találkozom, és ritkán látok olyan készüléket, ami egyben van... Valahogy nem tudunk vigyázni a készülékeinkre.

005 korobka open big


Ez a másik ok amiatt kínai telefont veszek, ha összetöröm nem 100+ ezer forintot dobtam ki az ablakon, hanem töredékét. Szegény telefont még leejtettem párszor, amire a kijelző miatt használhatatlan lett. Kéne másik készülék, elkezdtem nézelődni, már majdnem megvettem a Redmi4x-et, amikor ráakadtam az OUKITEL K3-ra, árban pont ugyan ott volt. Amin megakadt a szemem elsőként 6000mah aksi, hűű az előző a fele volt és jól bírta, nem hurcoltam magammal töltőt, pedig sokat nyomkodom, akkor ez mit bírhat?
A gyártó azt írja hogy 24 óra navigálás (megy a kijelző a net és a GPS 24 órán át) és irdatlan készenléti idő. Masszív fém keret, na ez eshet az oldalára, nem kap a kijelző belőle.
4G RAM nyolcmagos proci, itt kicsit húztam az orrom, mert az 1.5ghz-s MTK proci nem túl acélos, de legalább sokat fogyaszt, sebaj van miből. 5.5' Asahi glass, na ez meg mi a szösz?
Kicsit turkásztam utána és kiderült hogy a cég fő profilja biztonsági, golyóálló üvegek gyártása, nem sok helyen találkozni vele, de az OUKITEL ezt használja.


Itt van pár videó amelyek meggyőztek róla, hogy ne is keressek tovább: 



Dual kamera, 16mp+2mp elől hátul vakuval, soha nem szelfiztem, de jól hangzik. 64G rom, ez annyira nem is izgatott, 16g is elég, hisz van SD kártyám.... 4G-t tud, nálunk is. (volt olyan készülékem, ami a hazai 4g-t nem szerette) FullHD kijelző, ez is pont elég. A többi apróság, mint ujjlenyomat olvasó, giroszkóp, wifi Bluetooth, dualsim, erős hangszóró ezek ma már alap dolgok. A külseje pedig, nem nagyon hajaz semmire, nem fog szembe jönni velem. Két színben elérhető, fekete és kék. Az utóbbinál látszik, hogy kicsit domború a háta, na meg nagyon eltelálták ezt a kéket.

thumb 81510 default big

Cirka 40.000 ft volt a készülék, a vámosok is megcsodálták, ez további 12.000ft-ot kért a családi kasszából. Megérkezett a telefon, nem szoktam unboxing videót csinálni, de most szükségesnek érzetem, mert nehéz volt a doboz. Minősége miatt nem mellékeltem, akit nagyon érdekel az talál róla ilyesmit. Szerencsére nem féltégla volt benne, csupán a telefontok (sajnos csúszós anyagból), OTG kábel, töltő, sim tű (2db), fólia. A töltőkábel és az OTG kábel is nem a szokványos mini USB, ezzel még lesz gondom, mert hosszabb a feje, mint a beszerezhető kábeleknek.

6b321b0f 1e57 4f28 894d 405364ba26b5

A telefon rohadt nehéz 250g, e felett valahogy elsiklottam, de már páromnak is megrendeltük, mert az ő telefonja is megrepedt, ezt majd megszokja, mert nem túl légies. Nála is számít, hogy masszív legyen a készülék, valamit valamiért. Első kézbevétel, nagyon egybe van, hű de szuper. jaj csak nano sim megy bele, így másnap tudtam csak beüzemelni, mert nem akartam neki esni a simkártyámnak. Telefonos cimborám le is vágta a régi kártyámat, pikk pakk. Közbe szolgáltatót is váltottam számhordozással, így ki is használtam a dual sim lehetőséget, 2x nano sim megy a készülékbe, vagy 1 nanosim és a memória kártya.

8 1

Pucér Android 7 van rajta, semmi extra program, nem akad sehol, na jó egy egyerőforrás igényesebb játéknál be be riccen.. de ugye az 1.5Ghz MTK... Az érzés amikor barátaimnál hallom hogy merül a drága élmezőny béli telefon, rákérdezek, mikor töltöttél, hát reggel (mikor töltött volna) és vigyorogva mutatom a 60%-om úgy hogy 2 napja töltöttem, felbecsülhetetlen. Eddig 5 nap volt a rekord, hogy nem töltöttem, sokat tömegközlekedek így vagy híreket olvasok, vagy játszom... de így is 2-3 napot kibír (napi 2 óra játék mellett) úgy, hogy minden be van rajta kapcsolva, a fény erő a maximumon, mert megtehetem. Kifogom próbálni hogy takarékosan mit bír, de csak azért mert érdekel. A töltés idő 2 óra nincs túlcicomázva, hogy gyors töltés, semmi extra animáció, csak simán tölt. A gyári töltője 2A 5V/7V/9V.

20170822 650x375

Esni sajnos már esett akkorát, hogy félve vettem föl a földről. (szó szerint rezgett a beton tőle, és egy járólap kockát is összetörtem vele.) Az eredmény, egy 2mm-es hajszál repedés a kicsit kerekített kijelző oldalán és a fém keret megnyomódott a sarkán. Egyik alkalommal a hátlapja is leesett, pedig eléggé egybe van, munka volt visza pattintani. Rendszeresen sikerül a kulcscsomóm mellé rakni, ez sem látszik rajta. Azóta rendeltem hozzá szilikon tokot, mert nem szeretem kísérteni a sorsot... 

A kamera, nagyon nem szeretném húzni, ahoz képest, hogy kínai és olcsó remek képeket lehet vele lőni. Elég gyorsan fókuszál, csak automatikusan nem teszi, mindenképp meg kell érinteni a kijelzőt fotózásnál.

de itt van pár kép:

IMG 20171115 044455 k IMG 20171211 214014 k
IMG 20171217 105004 k IMG 20171217 130333 k
IMG 20171217 131312 k 01 k
IMG 20171216 090212 k IMG 20171217 130408 k



Videóra sem lehet panasz. Itt megnézhettek egyet: Tesztvideó

Így 2 hónap használat után elmúlt a rózsaszín köd, de még most sem tudok sok negatívumot mondani róla. A legesleg bosszantóbb, a töltő micro USB, de vastag keret miatt, nem a hagyományos, hanem a kínai hosszú fejű kell hozzá, na az szinte beszerezhetetlen, már rendeltem belőle, hogy legyen. A kamera, nincs auto fókusz vagy csak botrány lassan kezd el magától fókuszálni, remélem ezt javítják majd.(2 frissítést le is húzott már, de ezt még nem javították.) A súlya, amit én meg is szoktam, engem nem zavar, de sokak megdöbbennek amikor megfogják. Tokot venni hozzá még számos kínai shop palettájáról is kihívás.

 

A cikket nagyon köszönjük hunmodnak!

Ha kedvet kaptál hozzá, hogy bemutasd a Gearbesten vásárolt telefonodat, vagy bármilyen más műszaki cikket, ami oldalunk profiljába illik írj nekünk a hardwareoc <kukac> hardwareoc <pont> hu címre!

A telefonról itt találtok bővebb információkat: OUKITEL K3 phablet

Ne feledjétek, a Gearbesten megint működik az EU Express rendelés, amivel a kereskedő ígérete szerint vám és ÁFA mentesen rendelheted meg akár a cikkben szereplő telefont is!

2 komment
Címkék: telefon Oukitel

A bejegyzés trackback címe:

https://gadgetshop.blog.hu/api/trackback/id/tr6513625026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én tegnap kaptam meg Gearbest-es EU-raktárból ezt a "csodát". Estére lemerült, és lehalt. Képtelenség újratölteni. Nem reagál a töltőre. Semmilyen töltőre. Tehát van egy halott telefonom. Ahogy rákerestem pl. a Youtube-on, nem vagyok ezzel egyedül. Típushiba lehet. A telefon maga jó lenne, csak hát van ez az "apró" gond. Gearbest assistence-hez fordultam, egyelőre várom a választ.
@Hardenberg: Szia! Teljesen nullára merült? Mennyi ideig volt töltőn utána? Nekem Samsung telefonnal volt egyszer ilyen problémám, a végén az autóstöltő volt az ami életet lehelt bele, még a saját töltője sem indította be a töltést.

A GearBesttel kapcsolatban annyi tanácsom lenne, hogy nekem eddig mindig sikerült dűlőre jutnom velük, de ha elsőre megpróbálnak lepattintani, akkor ne finomkodj velük, csapj az asztalra keményen. Ha akkor sem hajlandók normálisan reagálni, akkor mond meg nekik, hogy az újságíró ismerősöd az index.hu-n fog cikket írni a történetről és feljelented őket minden fórumon. Ez általában hatni szokott. A kínaikkal kb. úgy kell tárgyalni, mintha a józsefvárosi piacon alkudoznál, és ez nem a GearBestre érvényes, hanem úgy általában minden kínai kereskedőre. Ez a mentalitás kint.
süti beállítások módosítása